"Sebaik-baiknya sedekah seseorang Muslim ialah belajar ilmu kemudian mengajarkan kepada sahabatnya."
(Hadis riwayat Ibnu Majah).

Sunday, April 14, 2013

Kedai Bunga Borong dan AliCafe

...  hati berkobar2 student aku nak masuk pertandingan KHB akhir April ni....Pagi Ahad mulakan langkah cari bahan...



 Mulakan dengan breakfast di Alicafe USJ 12... rasa kopi yang sedap macam di kopitiam lain. Telur lembik untuk abah dan anak abah... aku agak geli tapi diorang suka saje..slurp..slurppp


Nasi lemak ni nampak biasa... tapi rasanya  hmmm sgt sedap... nasi lembut, lemak dan wangi



mi soto ... kurang suka... sedap lagi kat kedai siam ... mungkin sebab bahan supnya tidak ori kot



 capai matlamat .. yeaahh. Ada 2 kedai borong yang berdekatan ... beli kat Fah Lean... WH Floral tutup Sunday... Jauh beli kann... sbb shopping sambil jalan2



first time pergi sini... barang2 teratur dan banyak pilihan ... tapi yg boring tu bila salesgirl sentiasa ikut... Tapi tak apa ... aku rasa lepas ni diorang pulak boring melayan karenah aku ... he3


  
 polystyrene mcm2 saiz dan bentuk



wrappers macam2 design dan jenis ....  satin, kain net, organza, lace, plastik, kertas semua ada



sampai kat bahagian ni rasa mcm kat kebun bunga ... walaupun sebenarnya aku tak minat bunga plastik,  tapi bila tengok ada macam2 jenis orkid, ros, tulip, chrysanthemum, dedaun  semuanya buat aku hati aku berbunga2




warna-warni ... tapi macam mana pun bunga putih  jugak yg berkenan di hati



 pelbagai jenis bunga gantung dan orkid .. sabar wahai hati.. nanti nak dekat raya kita datang lagi


gerammm betul tengok bunga bulat2 ni... teringat puff bedak baby dulu2 .. macam tu laa gebunya.
  



aku sangat2 berkenan kat bahagian bunga konsep gold dan silver ni... lain dari biasa... kat sini jer aku dah tawaf banyak kali... sampai muka salesgirl yang ikut aku dah naik kelat... hmmm nak buat macam mana salah orang dik oiii, ikut mak cik macam aku...


 balik singgah A&W ... kena ambil hati 2 orang bodyguard aku yang setia ...   sbb lepas ni nak pergi kat kedai Mr. D.I.Y pulak



hasilnya ...Alhamdulillah ,Johan gubahan hamper, Karnival KHB Daeraah Klang ... konsep "bunga emas" dengan tema hari Guru

No comments: